2010. november 7., vasárnap

17. hét

Most elég sűrű hetünk volt. Kedden telefonáltak a nőgyógyászatról, hogy a két doki elcserélte a rendelési idejét egymás közt, és a mi dokinőnk csütörtökön rendel 4-én, nem 15-én. Hiába foglaltunk 15-re időpontot, ha ragaszkodunk a dokinőhöz, akkor 4-én kell jönni időpont nélkül. Annak örültem, hogy már sokkal korábban mehetünk hozzá, de annak nem, hogy lehet ott fogunk ülni hosszú órákon át, pedig eredetileg volt időpontunk. A másik gáz pedig az volt, hogy a védő azt mondta eredetileg, hogy mindig a nőgyógyász előtt menjünk hozzá. Na most ebben az az érdekes, hogy ő is csütörtökön rendel. A harmadik, hogy ezen a héten kellett csinálnunk az afp vizsgálatot, és 15-ig bőven meg lett volna az eredmény.
Hát mindegy, Évinek kell ez a dokinő, akkor 4-e, a többit megoldjuk.

Szerdán délelőtt elmentünk erre a vérvételre, ami hepatitist, meg még más rendellenességeket zár ki. Szerencsére nem kellett végigállni a betegfelvételi sort, csak a vérvételest, az meg nem volt hosszú.

Aztán délután elmentünk a háziorvoshoz, mert a nőgyógyásznak kellenek Évi kardiológiás papírjai. Még után késődélután találkoztunk egy csajjal, akitől a zsibvásáron vietnámi balzsamot vettünk, mert Évi ugye nem szedhet fájdalomcsillapítót, sem mást gyógyszert, mert az ártana a babának.

Csütörtökön a védőnőnél kezdtünk. Nagyon aranyos volt megint, szerinte kicsit korai volt az afp, mert a 15. héten vagyunk. Szerintem ez nem igaz, mert a nőgyógyász számításait vettük alapul, ami most a 16. hét, meg az összes születési kalkulátor szerint a 16. héten vagyunk. Mért súlyt, vérnyomást. A leletek amiket hoztunk rendben vannak, bár Évi súlya megszaladt kissé, úgyhogy én magam is figyelni fogok most már rá, hogy mit eszik, és én sem fogok előtte hízlaló kajákat enni, hogy ne csábítsam a rosszra. Továbbra is sok gyümölcs, meg ilyesmik. Elmondta, hogy havonta egyszer menjünk el nőgyógyászhoz, bárki is legyen ott, mert jobban számít a baba és Évi éppsége, mintsem az orvos kiléte, főleg, hogy a szülésnél jó eséllyel nem is a dokinőnk lesz ott, hanem az ügyeletes szülész. Védőnő számítása szerint április 23-án érkezik a baba. Megpróbálta megkeresni géppel a baba szívhangját, de csak egyszer találta meg, mert nagyon zörgött a gép, másrészt még nagyon pici.

Közvetlenül utána elmentünk a nőgyószához. Kedden még azt mondták a telóban, hogy 11től rendel, de ha nem akarunk sokat várni, akkor már érdemes 10re odamenni, és sorszámot kérni, mert van betegfelvétel. Így is tettünk, bár már voltak ott páran, de az elsők között kaptunk. Megjött a dokinő, és valóban, csak háromnegyed óra volt, és bejutottunk, ami lényegesen jobb mint az öt és fél óra.
Dokinő szerint minden rendben, nem gond szerinte a korai afp ha nincs semmilyen panasz, úgyis a 20. heti ultrahang számít. Azt mondta, hogy minden úgy megy, ahogy a nagykönyvben meg van írva, tök egészséges, szuperül haladunk. Hát ilyenkor dagad a májam, hogy mi sosem ittunk, cigiztünk, drogoztunk, buliztunk, és stresszmentes életet élünk, már amennyire rajtunk múlik, mert itt a visszajelzés, hogy egészséges a babánk. Szerinte április 25-én érkezik, tehát ő is mást mondott, de átlagolva az jön ki, amit én számoltam, hogy április 24, háh!
Megkérdeztem, hogy megnézhetjük-e a babát, de azt mondta, hogy marha sokan vannak most kint. Belenyugodtam, de azt mondta, hogy a szívhangot meghallgathatjuk. Jeee, az is valami. Erre ő sem találta. Hát mi van itt? Baba ennyire elbújt? Aztán feladta, azt mondta nézzük meg. És ott van, persze, hogy ott van. Már annyira kitölti a méhet, hogy alig vettük észre, hogy mi micsoda, amíg meg nem mutatta. Ott volt a kis kezecske, gyönyörűen kirajzolódtak az ujjai. Felhúzta a lábát, tehát nem láttuk, hogy mi van a lába között. Mondjuk ez azt jelenti, hogy fütyit sem láttunk, remélhetőleg nincs is. Megmutatta a dokinő, hogy hol kéne látni, ha lenne. Persze ez még nem jelenti azt, hogy tutira lány, viszont még reménykedhetünk.

Na és akkor pár szó arról, hogy mi várható a héten.
A baba kb. 140 gramm, zsírokat növeszt, szervei készem vannak, erős hangok megriaszthatják. 17-18 centi körül van, nyelés, szopási reflexek már működnek. Évi lassacskán már megérezheti a mozgását, de az is lehet, hogy csak a 20. héten.

19 megjegyzés:

  1. Örülök neki, hogy minden rendben van és végül sikerült rendben eljutni mindenhová. Legjobbakat!^^

    Elendil

    VálaszTörlés
  2. Köszönjük szépen :) Már csak a lányt kéne belőni, és akkor megvagyunk^^

    VálaszTörlés
  3. Raaawrrr... Babaaa! Csatlakozom az előttem szólókhoz, viszont az a...
    - Szeretnnétek tudni, hogy fiú vagy lány?
    - Miiii?
    - Jó, mert mi is...
    Na ez, ez gonosz volt. xD

    Íííígy tovább, csak ne legyen semmi baj, egészséges lánygyermek :)

    VálaszTörlés
  4. Bocsi-bocsi, téged egyszerűen bűn nem szivatni^^ De köszi a jókívánságokat :)

    VálaszTörlés
  5. Örülök, hogy minden okéé ^^ Hát igen, ennyit számít a szülők "előélete" :P Reméljük, továbbra is minden oké lesz, kitartás a gyümölcsökhöz xD

    VálaszTörlés
  6. Tök jó, hogy minden rendben van és továbbra is legyen egészséges a picúr ^^

    Kath voltam ^^

    VálaszTörlés
  7. Jaj, ez tök izgi*_* Viszont nem gondoltam volna, hogyha valaki terhes akkor ennyi félre vizsgálatra kell járniaO.o Mindenesetre reméljük minden rendben lesz a továbbiakban is.:)

    VálaszTörlés
  8. Hát én sem hittem volna, azt hittem, hogy 4 nőgyógyászati vizsgálat összesen, aztán cső. De kiderült, hogy egy emberi élethez mennyi mindenre kell figyelni :)
    Köszi mindenkinek a jókívánságokat^^

    VálaszTörlés
  9. Hát én azért sejtettem, hiszen ez már csak ilyen. Ha az ember figyelni akarja a dolgokat. ^^ Vérvételek, ultrahangok, nőgyógyász, védőnő és társai. És akkor még ez a kevés, amikor ugye minden rendben van. :)
    De végülis csak 9 hónap dokikhoz járás, azt ki lehet bírni, utána durvább lesz. :D

    VálaszTörlés
  10. Sziasztok, most találtam rátok, kitartást nektek! Nem mintha elriasztani akarnálak, de lehet lesz olyan idő, amikor visszasírjátok ezeket a macerás időket :) Tapasztalatból beszélek..

    Legyetek jól, kitartást a gyümölcsökhöz, nekem nem ment.. De most már a gyerekek a fitneszem, egész nap rohangálok utánuk, körülöttük, előlük.. de azért tíz kilóval ezelőtt másabb volt az élet. A lényeg persze, hogy a baba jól legyen.
    Nálunk kétféle nem létezik: a gyermek, és a lány :) Drukkolok, hogy nektek bejöjjön! :)

    Andici

    VálaszTörlés
  11. Örülök, hogy minden viszonylag jól ment nektek a héten, meg hogy a baba körül i klappolnak a dolgok. Sok gyümölcs, pihenés és neeeem lesz itt semmi gond ^^

    Ashley voltam (:

    VálaszTörlés
  12. Már kíváncsian várom, hogy fiú vagy lány lesz ^^. Sok sikert a gyümihez, és csak nyugalom meg béke, semmi stressz. :) Szurkolok, hogy lány legyen.

    VálaszTörlés
  13. De jó, hogy nincs a kicsivel semmi baj:) És reméljük, hogy kislány lesz!

    Xia

    VálaszTörlés
  14. Minden jó, ha jók a hírek. :) Sok a macera, de megéri. A mama meg a papa is nyugodtabb, ha tudják, hogy a babával minden rendben. :)

    VálaszTörlés
  15. Örülök, hogy minden rendben megy a picivel.
    Szerintem a súllyal olyan drasztikusan nem kell foglalkozni. Évi szerintem egyél azt amit kívánsz és amennyit kívánsz és akkor ne lehet nagy gáz, max 4-5 kilóval többet szedsz fel a terhesség alatt. Azt pedig ráérsz leadni ha megvan a pici.
    Minden jót a továbbiakban és olvassatok neki sok lányos mesét, hátha akkor tényleg lány lesz (mondjuk az már eldőlt, de jól hangzott :))
    Tényleg őszintén minden jót, legyen egészséges a baba ti pedig boldogok.

    Isabella W.

    VálaszTörlés
  16. Köszi mindenkinek! :)

    Isa: Azért nem árt figyelni a súlyra, mert ha az anyuka sokat szed fel, akkor a baba kisebb lesz. Nekem anyám elég méretes asszonyság, és én 2700 g-mal születtem, ami rettentően kevés pl. :S Szóval én nem szeretném, ha a kicsi azért lenne kis súlyú, mert én rosszul ettem. No meg még most lehet jobban figyelni a kajálásra, mondta a védőnő is, mert a végén, az utolsó 2 hónapban már annyira nem lehet diétázni, meg ilyesmi.

    VálaszTörlés
  17. Szerintem ez nem igaz, hogy ha az anya sokat szed fel, kicsi lesz a baba, én az elsővel 23 kg-ot, a másodikkal 20-at szedtem fel, és az első 3850 g - 57cm volt, a második 4200g és 58 cm, én meg 154 cm vagyok és 50 kg-ról indultam. A férjem sem annyira magas, 173cm.

    Azt persze nem vitatom, hogy jó odafigyelni a táplálkozásra.

    VálaszTörlés
  18. Nálunk is hasonlóak az arányok. Velem és a húgommal is több mint 20 kilót szedett fel az anyám, és én 3,75-tel, a húgom pedig kereken 4 kilóval született. Tehát szerintem nem lehet általánosítani. Persze oda kell figyelni, hogy azért mindent ne egyen össze az ember, de ennyire nem kell rágörcsölni a diétára. Sokfélét kell enni és kész, de persze ez az én véleményem, és mindenki másképp látja a helyzetet. Meg persze kinek mi jön be.

    További jó babavárást, és minden jót a kicsinek, az anyunak és az apunak.

    VálaszTörlés
  19. Én nem is görcsölök rá, csak valamivel jobban figyelek rá, szóval nem értem az ennyire rágörcsölést. ^^ De azért azt, amit a védőnő mondd, én hajlamos vagyok elhinni. :) És erősen számít, hogy eleve eredetileg az anyuka hány kiló, és én alapból sem vagyok egy csontsovány alkat, sőt. ^^
    Szóval mondjuk más egy eleve átlagos testsúlyú ember esetén, ha felszed 20 kilót, és más mondjuk nálam, akin alapból is van egy 10-es súlyfelesleges. No meg, nem hasznos az sem, ha mondjuk a 9 hónap végére tönkre megy a lábikóm, mert nem bírja el a súlyomat a bokám, meg megpattannak az erek, így is sajna eléggé eres a lábam. :S

    VálaszTörlés